Входно ниво по български език – 4 клас


steps-to-learn-forex

1. Правописът на думата чУ/Одеса ще проверим с:

a)      Чудесен;

b)      Чудо;

c)      Чудесата.

2.Правописът на думата театЪ/Ар ще проверим с:

a)      Театъра;

b)      Театри;

c)      Театърът.

3.В коя група от звукове всички гласни са тесни?

a)      Ъ, У, И;

b)      А, У, Е;

c)      О, А, Е;

4.Посочете групата, в която съгласните звукове са винаги твърди:

a)      Л, М, Н, Р, Й;

b)      Б, В, Г, Д, З;

c)      Ж, Ч, Ш, ДЖ;

5.Посочете реда, в която думите са разделени правилно на срички за пренасяне.

a)      Ма-ши-на, е-лен, ю-ти-я;

b)      Ма-га-зин, све-щен, учеб-ник;

c)      На-ро-ден, чо-век, вър-ви.

6.В коя дума е допусната правописна грешка?

a)      Гургулица;

b)      Буболечка;

c)      Гогутка.

7.Коя от думите е противоположна на разсеян?

a)      Сериозен;

b)      Съсредоточен;

c)      Спокоен.

8.В коя група съществителните имена са в среден род?

a)      Пеперуда, юначе, калпаче;

b)      Огледалце, юначе, калпаче;

c)      Юначе, калпаче, козичка.

9.В коя група прилагателните имена са образувани от съществителни нарицателни?

a)      Здравко, Божура, Радост;

b)      Радостин, Ивелина, Петър;

c)      Симеон, Ивайла Михаил.

10.В коя група прилагателните имена могат да се степенуват?

a)      Дървен, ценен, лунен;

b)      Умен, чист, нов;

c)      Каменен, стъклен, красив.

11.В коя група всички думи са глаголи?

a)      Изтича, мисля, говоря;

b)      Тичане, мислител, говорител;

c)      Дописа, мисъл, изгуби.

12.Коя от думите не е синоним на съдба?

a)      Участ;

b)      Орис;

c)      Дял.

Прочетете внимателно текста и отговорете на въпросите към него.

Малко цвете съм в полето,

аз съм синия синчец,

любя въздуха, небето,

кича полския венец.

Кат небето се синея,

ако ситно и да съм,

с мойта хубост хубавея

всяка нива, слог и хълм.

Из „Песен на синчеца“,Ив Вазов

13.Текстът е в стихотворна форма, защото:

a)      Има рима, ритъм и стихове;

b)      Се състои от изречения, свързани по смисъл;

c)      Са използвани художествени средства.

14.Какъв художествен похват е „кат небето се синея“?

a)      Епитет;

b)      Сравнение;

c)      Олицетворение.

15.Думите синия, синчец и синея са:

a)      Форми на думата син;

b)      Синоними;

c)      Сродни думи.

Отговори тук

Вашият коментар

Попълнете полетата по-долу или кликнете върху икона, за да влезете:

WordPress.com лого

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Промяна )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Промяна )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Промяна )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Промяна )

Connecting to %s

Публикуване и споделяне

Всички материали публикувани в блога на "Амигос" са предоставени от нас с единственото желание да подпомогнем подготовката на децата за училище и предстоящи изпити.
Те могат да бъдат използвани единствено с некомерсиална цел!
Споделянето и публикуването на цели материали или части от тях, в други сайтове и блогове, е позволено единствено при следните условия:
*публикуваната или споделена информация не се използва с комерсиална цел;
*източникът е посочен и е даден линк към оригиналната публикация в блога ни.

%d bloggers like this: